11 Tahun Menikah, Siti Nurhaliza Umumkan Kabar Kehamilan

Christiya Dika Handayani Minggu, 15 Oktober 2017 07:30:21
Siti Nuhaliza umumkan kehamilan anak pertama. (Bambang/tabloidbintang.com)

TABLOIDBINTANG.COM - Siti Nurhaliza tengah bahagia. Kini penyanyi asal Malaysia tersebut tengah mengandung buah hati pertamanya setelah sebelas tahun menikah dengan Datuk Seri Khalid Muhammad Jiwa.

Kabar bahagia ini disampaikan Siti Nurhaliza di akun Instagram pribadinya. Pada unggahannya Jumat (13/10), Siti Nurhaliza berpose di tangga dengan mengenakan pakaian berwarna orange. Tampak Siti memegangi perutnya yang semakin membesar saat berada di tengah ibu-ibu berbaju hitam dan mengaji.

Di kolom keterangan, Siti Nurhaliza mengucapkan syukur atas kehamilan ini. Dirinya juga mengucapkan terima kasih atas doa yang dipanjatkan selama ini untuknya.

"Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Terima kasih di atas doa-doa anda selama ini dan Alhamdulillah, Dimakbulkan Allah pada tahun ke 11 perkahwinan kami," tulis Siti Nurhaliza.

Usia kehamilan Siti Nurhaliza ini telah memasuki bulan keempat. Sebelum mengumumkan perihal kabar bahagia ini, diakui Siti dirinya juga sempat bertanya dengan sang suami. Siti juga akan menjadikan kandungan ini sebagai keutamaannya dan memilih untuk vakum.

"Ini adalah sebahagian daripada petikan kenyataan saya. PERTAMANYA, SETELAH MELALUI FASA DAN TEMPOH TERTENTU, SAYA DAN SUAMI MENCAPAI KATA SEPAKAT UNTUK MENGUMUMKAN KEPADA ANDA SEMUA BAHAWA SAYA SEDANG HAMIL EMPAT BULAN. ALHAMDULILLAH, TIADA KATA YANG DAPAT MENGGAMBARKAN RASA SYUKUR DAN GEMBIRANYA KERANA ALLAH MEMBERIKAN KURNIAAN YANG TERLALU AGUNG INI SELEPAS 11 TAHUN KAMI BERSABAR. INILAH JUGA MENJADI SEBAB UTAMA KENAPA SAYA MEMILIH UNTUK BEREHAT KERANA KANDUNGAN DAN BAYI INI MENJADI KEUTAMAAN SAYA," lanjut Siti Nurhaliza.

Siti Nurhaliza rupanya ingin menjawab desas-desus yang selama ini beredar mengenai keputusannya vakum. Siti juga meminta beberapa pihak yang telah mengundangnya untuk memahaminya.

Pengumuman ini pun mendapat banyak ucapan selamat dan doa dari para netizen.

"Syukur Alhamdulillah & Tahniah @ctdk. Semoga segalanya dipermudahkan Allah SWT Ammiinn," komentar netizen. 

"Alhamdulillah tahniah Dato Siti. Ikut gembira mendengar berita ini," timpal netizen lain.

(dika/ari)


Penulis Christiya Dika Handayani
Editor Ari Kurniawan
Install App Bion
Akses berita dan gosip lebih mudah
Download Aplikasi Android
Google playstore