Sempat Disembunyikan, Siti Nurhaliza Akhirnya Ungkap Wajah dan Nama Anaknya

Christiya Dika Handayani | 26 Maret 2018 | 12:30 WIB

TABLOIDBINTANG.COM - Siti Nurhaliza sempat menyembunyikan wajah sang buah hati usai melahirkan. Tak hanya wajah, Siti Nurhaliza dan suaminya, Dato Sri Khalid Mohamad Jiwa, juga enggan memberitahu nama putrinya. Keduanya hanya memberikan nama sementara, yaitu Fatimah Az-Zahra.

Untuk pertama kalinya, setelah tujuh hari dilahirkan, diva asal Malaysia ini menunjukkan wajah sang buah hati di akun Instagramnya pada Minggu (25/3). Dalam unggahannya, tampak seorang bayi cantik tengah tertidur dengan mengenakan dress hijau yang dipercantik dengan pita dan sarung tangan putih.

"Bismillahirrohmanirrohim dan Assalamualaikum. Saya dan suami ingin memperkenalkan anakanda kami kepada semua yang menanti-nantikan detik ini. Hari ini merupakan hari ketujuh usia kelahiran anakanda kami yang kami namakan dengan gelaran Fatimah Az-Zahra selama seminggu ini. Inilah penyejuk hati, anugerah ilahi, anakanda yang melengkapkan kehidupan kami," tulis Siti Nurhaliza dibagiancaption foto.

"Kami ingin mengucapkan terima kasih kepada semua yang telah mendoakan kami selama ini dan hanya Allah saja yang mampu membalas jasa baik kalian. Semoga Allah merahmati kita semua," tandas Siti Nurhaliza.

Tak hanya menunjukkan wajah, Siti Nurhaliza juga mengungkapkan nama sang buah hati melalui acara akikah yang disiarkan langsung di akun YouTube Siti Nurhaliza. Dari acara tersebut diketahui sang putri diberi nama Siti Aafiyah. 

Unggahan Siti Nurhaliza ini kemudian direspons hangat netizen. Terbukti foto buah hati Siti Nurhaliza telah disukai lebih dari 725 kali dan dibanjiri 31 ribu komentar. Mereka menuliskan pujian untuk kecantikan wajah buah hati Siti Nurhaliza.

Siti Nurhaliza melahirkan putrinya melalui operasi cesar di sebuah rumah sakit di Kuala Lumpur, Malaysia, pada 19 Maret lalu. Bayi perempuan tersebut lahir dengan berat badan 3,55 kilogram.

(dika/bin)

Penulis : Christiya Dika Handayani
Editor: Christiya Dika Handayani
Berita Terkait