Ungkapan Duka Siti Nurhaliza Atas Meninggalnya Saleem Iklim

Supriyanto | 14 Oktober 2018 | 16:00 WIB

TABLOIDBINTANG.COM - Penyanyi senior asal Malaysia, A.M Saleem Abdul Majeed, meninggal dunia pada Minggu (14/10), pukul 06.00 waktu setempat di Rumah Sakit Universiti Kebangsaan Malaysia (PPUKM), Kuala Lumpur, Malaysia.

Sebelum meninggal, vokalis band Iklim itu mendapatkan perawatan usai alami kecelakaan di Bandar Mahkota Cheras, pada 12 September 2018. 

Saleem yang menunggangi sepeda motor ditabrak mobil dari belakang saat dalam perjalanan menuju supermarket di dekat rumahnya. Akibat kecelakaan itu, 12 tulang rusuknya patah dan patahan tersebut menembus paru-paru sang rocker. 

Melalui media sosial Gee Fakhira, anak tiri Saleem membenarkan berita duka tersebut. Gee berharap, semua pihak mendoakan mendiang sang ayah.

Siti Nurhaliza juga mengungkap rasa dula kehilangan musisi legendaris Malaysia. Melalui akun Instagram, Siti mendoakan alarhum Saleem.

"Takziah buat seluruh ahli keluarga arwah & semoga arwah di tempatkan bersama insan insan terpilih di sana.. Alfatihah.... #Repost @universalmuzikmy

Al-Fatihah..seorang penyanyi lagenda, Saleem Iklim telah meninggalkan kita semua pagi tadi.. takziah kami ucapkan kepada seluruh ahli keluarga beliau,sama2 kita berdoa agar beliau sentiasa ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman.. semoga roh beliau dicucuri rahmat.#salimiklim #lagenda," tulis Siti Nurhaliza di keterangan fotonya.

Dilansir dari MStar, Saleem dimakamkan di tempat pemakaman Islam Bandar Tun Hussein Onn Cheras, Minggu (14/10), pukul 13.00 waktu setempat atau 12.00 WIB.

(pri/ari)

Penulis : Supriyanto
Editor: Supriyanto
Berita Terkait