Ustaz Solmed: Muhammad Iqbal Azhari Sudah Dapat Semuanya

Altov Johar | 3 Januari 2018 | 06:30 WIB

TABLOIDBINTANG.COM - Ustaz Solmed terkejut mendengar mantan pemain Sinetron Pesantren Rock N Roll, Muhammad Iqbal Azhari, meninggal dunia. Baginya, almarhum adalah sosok yang baik dan rendah hati.

Seperti diketahui, sebelum memutuskan hijrah, Muhammad Iqbal Azhari merupakan vokalis band Metal. Bahkan tubuh almarhum juga dipenuhi dengan tato.

"Semua sudah dia dapatkan. Dulu masa-masa nakalnya dia sudah dapat, terus Allah kasih dia kemudahan hijrah, taubat, wafat dalam kebaikan, luar biasa," ujar Ustaz Solmed, lewat sambungan telepon, Selasa (2/1).

Dikatakan Ustaz Solmed, secara fisik orang akan mempunyai penialain lain tetang sosok almarhum Muhammad Iqbal Azhari. Namun jika mengenalnya lebih dekat, almarhum adalah pribadi yang baik dan rendah hati.

"Terakhir saya dengar beliau juga sudah hijrah, ikut dakwah keliling. Dengar kabar terakhir bahwa Iqbal sudah meninggal, kaget juga. Mudah-mudahan itu yang terbaik," kata Ustaz Solmed.

Ustaz Solmed pun mendoakan Muhammad Iqbal Azhari yang kini telah tiada. Dia berdoa agar almarhum mendapat tempat terbaik di sisi Tuhan Yang Maha Esa. "Mudah-mudahan wafatnya husnul khatimah," ucapnya. 

(tov/ari)

Penulis : Altov Johar
Editor: Altov Johar
Berita Terkait