Selamat, Siti Nurhaliza Lahirkan Anak Perempuan

Christiya Dika Handayani | 19 Maret 2018 | 11:10 WIB

TABLOIDBINTANG.COM - Kabar bahagia datang dari diva pop Malaysia Siti Nurhaliza. Setelah menunggu selama 11 tahun, pada Senin (19/3), Siti Nurhaliza akhirnya dikarunia anak berjenis kelamin perempuan. Siti Nurhaliza melahirkan di sebuah rumah sakit di Kuala Lumpur sekitar pukul 8.17 waktu setempat melalui operasi cesar. 

Kabar bahagia ini diketahui melalui unggahan yang ditulis pengurusnya, Rozi Abdul Razak, di akun Instagram pribadi Siti Nurhaliza.

"Kenyataan Rasmi: Dato’ Sri Siti Nurhaliza selamat melahirkan bayi perempuan di sebuah pusat perubatan di ibu kota, kira-kira jam 8.17 pagi. Beliau melahirkan bayi seberat 3.55 kilogram itu secara pembedahan," begitu tulisan dalam keterangan unggahan Siti Nurhaliza.

Saat ini, kondisi Siti Nurhaliza dan bayinya dalam keadaan sehat. Hanya keluarga dekat yang diperkenankan menjenguk.

 Siti Nurhaliza dan sang suami Dato Sri Khalid Mohamad Jiwa mengucapkan rasa syukur dan terima kasih atas doa dan dukungan yang diberikan.

"Suami beliau, Dato’ Sri Khalid Mohamad Jiwa melahirkan rasa syukur kerana segalanya telah selamat. Apa yang penting bagi beliau adalah proses melahirkan berjalan dengan baik, isteri dan anaknya juga sihat. Siti dan suami juga ingin mengucapkan terima kasih di atas doa dan sokongan daripada ahli keluarga, rakan-rakan, peminat dan juga pihak media sejak dari awal kehamilan sehinggalah melahirkan," lanjutnya.

Siti Nurhaliza sengaja memilih hari Senin untuk kelahiran putri pertamanya karena bersamaan dengan hari kelahiran Nabi Muhammad. Mengenai wajah sang buah hati, Siti Nurhaliza dan sang suami ini belum menunjukkannya. Keduanya butuh waktu sebelum memperlihatkan wajah putrinya ke publik.

"Mengenai wajah dan nama anak, Siti dan Khalid meminta diberi sedikit masa sebelum mengumumkannya. -Rozi Abdul Razak, Pengurus," tandasnya.

(dika/bin)

Penulis : Christiya Dika Handayani
Editor: Christiya Dika Handayani
Berita Terkait