Saleem Vokalis Iklim Meninggal, Banjir Doa dari Netizen

Abdul Rahman Syaukani | 14 Oktober 2018 | 14:00 WIB

TABLOIDBINTANG.COM - Penyanyi senior Malaysia, Saleem, yang juga vokalis grup musik Iklim meninggal dunia pada hari ini, Minggu (14/10). 

Saleem menghembuskan napas terakhir di usia 56 tahun, di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia, Kuala Lumpur, Malaysia,  pukul 06.15 waktu setempat. 

Saleem meninggal dunia setelah mengalami kecelakaan saat mengendarai motor pada 20 September 2018 lalu. Motor yang dikendarainya kala itu mengalami insiden tabrakan dengan mobil. 

Pemilik nama lahir AM Saleem Abdul Majeed itu sempat mendapat perawatan intensif di ruang ICU. Namun nyawanya tak tertolong.

Ucapan duka disampaikan netizen atas meninggalnya Saleem.

“Takziah buat keluarga. Al-fatihan kepada arwah saleem yang telah pergi meninggalkan kita pagi tadi,” tulis pemilik akun @crisgjk di akun Twitter miliknya.

“Penyanyi terkenal Saleem iklim meninggal dunia di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia pukul 06.15 pagi ini. Al- Fatihah,” tulis warganet lainnya.

Saleem terkenal di Indonesia pada era 90-an. Salah satu single yang cukup dikenal pulik Tanah Air adalah Suci Dalam Debu.

(man/ari)

Penulis : Abdul Rahman Syaukani
Editor: Abdul Rahman Syaukani
Berita Terkait